O procedurách

Manuální lymfatické masáže

Mízní = lymfatický systém je životně důležitou součástí imunitního systému. Má několik funkcí:

1. drenážní – odvádí tekutiny (2-3 l denně)
  2. odvádí bílkoviny – krevní cévy jsou pro bílkovinu téměř nepropustné, proto je bílkovina transportována lymfatickým systémem. Při poruše tohoto mechanismu vzniká chronický lymfatický otok
  3. odplavuje lymfocyty, které se zde uvolňují
  4. filtruje – v lymfatických uzlinách se zachycují toxiny, bakterie, cizorodé látky a nádorové buňky. Přitom se spouští tvormba lymfocytů a protilátek
  5. odvádí tuky – jako chylus se označuje lymfa obsahující tuk

Pravidelnou manuální lymfodrénáží lze zabránit vzniku poúrazových a pooperačních otoků. Nezanedbatelný není ani přínost v boji proti celulitidě, při formování postavy, redukci váhy, regeneraci sportovců a pracujících s vysokým zatížením dolních končetin. Díky ní se daří minimalizovat otoky a často dochází k úplnému vyléčení.

Manuální lymfodrenáž

Je druh hmatové techniky, která podporuje tok lymfy. Tím dochází k odstraňování škodlivin – toxických látek. Napomáhá tak regeneraci organismu. Je vhodná pro rychlejší regeneraci po fyzické zátěži, při sportu i po psychické zátěži – stresu. Pro dosažení očekávaného výsledku je nutné lymfodrenáže provádět opakovaně.

Kraniosakrální terapie

Tato technika pomáhá odhalovat a napravovat nevyváženosti v kraniosakrálním systému, které mohou být příčinou různých dysfunkcí. Tento systém se táhne od crania = lebečních kostí, úst až k oblasti kostrče a kosti křížové = sacra.

Nevyváženosti v kraniosakrálním systému mohou být příčinou smyslových, motorických a neurologických dysfunkcí. Kraniosakrální terapie nabízí somatoemocionální uvolnění, a tím osvobození od následků minulých zranění i negativních zkušeností, které vznikají v důsledku přetížení, úrazu nebo silného emocionálního vypětí.

Během ošetření se používá velmi jemného doteku pro vnímání kraniosakrálního rytmu a jemnými technikami se podpoří jeho harmonické plynutí a navodí se tak celkové uvolnění těla a mysli.

Lze jej doporučit, máte-li:
  • bolesti hlavy, zad, kloubů, potíže s koordinací pohybu
  • problémy se zrakem, sluchem (např. zvonění či hučení v uších)
  • nespavost, chronická únava, emoční nestabilita

Rašelinové zábaly

Hlavním efektem rašeliny je teplo, které je 1,5x větší než u tepelné kapacity vody, což podporuje výrazný, hluboce působící tepelný efekt. Speciální úpravou rašeliny je setrvačnost tepla ještě prodloužena o 20 %.

Tepelný zábal doporučujeme při:
  • subakutních a chronických stavech revmatického a traumatického původu
  • artrózách
  • svalových bolestech, svalových spasmech, kontrakturách
  • bolestech kloubů a páteře

Obklad je jednorázový, plně hygienický, pacient se po aplikace pouze otře žínkou. Doba trvání aplikace je 20 minut, teplota pozvolna stoupá, až dosáhne 40 °C na povrchu těla a tuto teplotu si udrží po celou dobu aplikace.

Rehabilitační pomůcky

Velké míče, overbally, cvičební gumy, Theraband, cvičební set Smíšek, balanční plochy, molitanové míčky, tepelné/chladové gelové polštářky, brožury se cviky a další pomůcky.

Reflexní zónová terapie nohou

V nohou je mikroprojekce celého těla. Existují vzájemné vztahy mezi místem na noze a příslušným orgánem nebo částí těla. Zatížení orgánů se projeví v příslušné reflexní zóně na noze – projeví se bolestí. Terapeut manuálně, ručně ošetřuje tyto bolestivé body speciálními hmaty.

Reflexní zónová terapie nohou představuje nenásilnou cestu aktivace a mobilizace specifického programu ochrany – sebeléčby, která je ryze individuální a přítomna v každém z nás. Tělo si pomocí této metody samo najde a ukáže své nejcitlivější a možná chronicky zatížené místo, které nemusí být v současné době aktivní, ale právě z něj pramení všechny potíže a bolesti. Terapii si můžeme představit jako klíč, který jemně a souhlasně odemyká bránu sebeléčebného programu člověka. Může to trvat třeba 3-4 týdny, ale výsledný efekt je trvalejší.

Nebojte se nových věcí, vyzkoušejte tuto prastarou terapii a budete zase o krok dál ve své léčbě. Těšíme se na Vás a rádi Vám pomůžeme.

SM systém

Metoda "SM systém" neboli "Stabilizační a Mobilizační Systém" se opírá o 30 let postupného vývoje a 25 let klinických zkušeností s tímto cvičením u pacientů s bolestmi páteře v bederní, hrudní i krční oblasti, u pacientů s akutním výhřezem ploténky a u skoliózy. Cvičení se skládá ze sestavy cviků dle MUDr. Richarda Smíška, které pomáhají správně aktivovat spirální svalové řetězce, a tím umožnují protahovat páteř směrem vzhůru a zajistí tak ploténkám mezi obratli dostatečný prostor pro léčbu a regeneraci. Díky špatným návykům (sedavé zaměstnání, práce na notebooku) máme spirální svalové zřetězení ochablé a zároveň velmi přetěžované vertikální svalové zřetězení, která způsobují stlačování obratlů k sobě a meziobratlové ploténky jsou namáhány.

Výživové poradenství

Výživa je zaměřená nejen na stravu, ale na celkový zdravý životní styl, tzn. výživa, pitný režim a pohybové aktivity nejen u sportovců. S individuálním přístupem Vám pomůžeme s úpravou Vašich stravovacích zvyklostí a denního režimu tak, aby to vedlo ke zlepšení Vašeho zdraví.

Tejpování

Tejpování, neboli kinesio tejpování, je metoda funkčního tejpování vyplývající z poznatků kineziologie. Touto metodou fyzioterapie lze ovlivnit svaly, existují také korekční techniky k ovlivnění vazů, šlach či fascií a lymfatického systému.

Tejpování lze využít i pro korekci jizvy a také pro úlevu od bolesti.
  • snižuje otok
  • zmírňuje či zcela odstraňuje bolest
  • podporuje hojení
  • stabilizuje klouby
  • podporuje vazy a svaly
  • řeší lymfedém
  • řeší akutní jizvy

Baňkování

Jednu z léčebných metod čínského lékařství představuje baňkování. Baňková masáž, neboli vakuoterapie, patří k vůbec nejstarším léčebným metodám, svými kořeny sahá až do Mezopotámie a staré Číny. Baňkování používali i ve starověkém Řecku. Zdejší lékaři tehdy měli baňku dokonce ve znaku. V Číně se při aplikaci baněk využívá akupunkturních drah a bodů.

Tato kúra vyvolává nejen lokální reakci, nýbrž působí na celé tělo – reguluje energii a podporuje krevní oběh. Podtlak v baňkách způsobuje pasivní překrvení kůže a roztažení cév. Tím se zvyšuje průtok krve, stoupá teplota, zlepšuje se odolnost a schopnost organismu překonat chorobu.

• pročistí krev, zlepší oběh, obnoví funkce nervového systému
  • místně uvolňuje křeče a bolesti – bolest hlavy, zad, kloubů
  • zlepší příliš silnou menstruaci, závratě
  • pomáhá při obrně, astmatu či problémech se sluchem